Digitaal onderwijs

Als moderne school, gebruiken we moderne middelen. Vanaf groep 5 werken de kinderen dagelijks met een iPad of Chromebook. We hebben voor elk kind er 1 beschikbaar. Groep 1, 2, 3 en 4 hebben gezamenlijk beschikking over een aantal iPads. Deze zetten ze bij toerbeurt in tijdens het keuzewerk.

Vanaf groep 5 maken de kinderen hun rekenopgaven op de iPad. De software laat alle kinderen 10 minuten met de basisopgaven beginnen. Daarna worden de opgaven automatisch aangepast, zodat ieder kind opgaven krijgt op het juiste niveau. En alle kinderen werken aan hetzelfde leerdoel. Ieder kind groeit op het eigen niveau. Dit zorgt voor meer plezier in het leren en vertrouwen in het eigen kunnen. Kinderen zien na elke som direct of deze goed of fout is opgelost. Ze krijgen hierdoor direct feedback en als leerkracht kun je kinderen helpen als ze vastlopen.

De hele dag achter een scherm een goed idee? Nee, dat vinden wij niet. Bij de andere vakken werken we in basis op papier. Op die momenten dat een tablet beter is dan papier, zetten we die in. Denk aan het kijken van een filmpje bij geschiedenis, het oefenen van woordjes bij spelling, nadat er al geoefend is met schrijven, luisteroefeningen bij Engels.  Zo maken we iedere keer weer de afweging, wat de beste keuze is: papier of digitaal.